191 de milioane EUR alocați promovării produselor agricole europene la nivel global

Programele din 2019 pentru promovarea produselor agricole europene se vor axa pe piețele din afara teritoriului european, către țările cu cel mai mare potențial de creștere.

Comisia Europeană a adoptat în 2019 politica de lucru a promovării produselor pe 14 noiembrie, oferind 191.6 milioane de EUR pentru programele selectate pentru co-finanțare – o creștere cu 12.5 milioane de EUR comparativ cu 2018. 89 de milioane de EUR vor fi alocate campaniilor din țările cu potențial mare de creștere precum Canada, China, Columbia, Japonia, Coreea, Mexic și Statele Unite. O parte din bani vor fi alocați promovării unor produse specifice, cum ar fi măslinele de consum.

Phil Hogan, Comisarul Agriculturii și a Dezvoltării Rurale a spus: „Europa este producătorul principal la nivel global de alimente și băuturi de calitate. Sunt fericit să spun că printr-o și mai puternică evidențiere a eforturilor de promovare din 2019, vom crește vizibilitatea acestui fapt în teritoriul european și în țările cu potențial înalt de creștere, spre beneficiul fermierilor noștri și a producătorilor de alimente agricole. Creșterea continuă a numărului de contracte înseamnă mai multe oportunități pentru producătorii noștri și Comisia le oferă tot suportul prin promovarea și exportarea produselor lor.”

În teritoriul european, accentul pică pe campaniile care promovează diferite scheme și etichete de calitate, incluzând originile și indicațiile geografice și garanția produselor tradiționale, dar și garanția produselor organice. În plus, o parte din fonduri este către sectoare specifice precum orezul produs în mod sustenabil și fructe și legume. Ultimele din urmă au fost selectate în mod specific pentru a promova consumul sănătos de alimente printre consumatorii europeni.

Propunerile pentru campanii specifice vor fi publicate de-a lungul lunii ianuarie (2019) și vor fi deschide unui număr mare de entități, incluzând organizațiile comerciale, organizațiile producători și grupurile agricole responsabile cu activitatea de promovare.

Informații adiționale

Link către Programul Anual 2019 (incluzând anexa cu detalii despre bugetul alocat)

Mai multe despre politica UE asupra promovării produselor agricole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *