Depozitarea grânelor la nivel european este încă în impas

Capacitatea de depozitare a cerealelor la nivel european a crescut la 359 de milioane de tone din 2005 până în prezent, însă aceste cifre nu sunt încă suficiente pentru nevoile actuale, problemele de capacitate având un impact asupra întregului sector. Departamentul de Agricultură și Dezvotlare Rurală al Comisiei Europene a publicat studiul din care au reieșit aceste concluzii.

Capaciatea de depozitare a cerealelor la nivel european a crescut cu 20% între 2005 și 2015 conform studiului, comparativ cu creșterea producției cu 11% în aceeași perioadă de timp. Acest lucru a condus la un management îmbunătățit al depozitării la nivel european, 28 de state membre crescându-și capacitatea de stocare pe o perioadă de 10 ani. În anumite state membre încă există riscul unei crize de depozitare, în acele locații fiind necesare investiții în acest sens.

Studiul a identificat patru rute majore pentru transportul cerealelor în Europa: Marea Baltică – Marea Adriatică, Marea Nordică – Marea Baltică, Rhin – zona Alpină și Rhin – Dunăre. Mai mult, studiul a concluzionat că mare parte din tonajele de lungă distanță sunt realizate pe apă, în timp ce rutele rutiere acoperă distanțe scurte.

Cu toate acestea, toate cele patru rute întâmpină dificultăți. Spre exemplu, problemele de depozitare au apărut pe rutele de transport dintre Germania și Austria, referindu-se în mod special la conexiunile vamale feroviare.

Cu aproape 4 milioane de grâne care valorează peste 1 miliard de EUR săptămânal, un sistem logistic și de depozitare funcțional este de mare importanță pentru a asigura nevoile pieței europene la un preț competitiv. Problemele pe acest sector ar putea duce la crize majore privnd lipsa produselor pe piață și o volatilitate crescută a prețurilor.

Studiul oferă o privire de ansamblu consistentă și o mapare a zonelor de depozitare și a situației logistice privind cerealele în Europa. Conține locațiile spațiilor de depozitare ale tuturor statelor membre la toate nivelurile de alimentare și oferă de asemenea informații despre evoluția spațiilor de depozitare și a infrastructurii logistice din ultimii 10 ani. În final, studiul oferă recomandări care adresează aceste probleme și analizează oportunități pentru investițiile viitoare.

 

Raportul poate fi accesat aici și aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *